Czyli widze, ze nie tylko ja mam ten problem. A najbardziej mnie denerwuje kiedy mi ktos mowi, ze przesadzam, a mi auto tak po 100 m nawet nie siup w prawo do rowu, ale jak mowie nie zawsze
Skręcona kierownica
Zwiń
X
-
W sytuacji kiedy parametry geometrii są w zakresie normy a auto ściąga w jedną stronę trzeba sprawdzić zachowanie auta na drodze po zamianie kół stronami. Jeśli dalej bedzie ściągać w tę samą stronę trzeba rozważyć wykonanie pomiaru punktów bazowych płyty podłogowej. Gdzieś czytałem o podobnym przypadku w którym po takim pomiarze okazało się że płyta podłogowa jest przekoszona i samochód został wymieniony na nowy.
Jeszcze jedna rzecz, we wspomaganiu elektrycznym jest jakiś czujnik kąta skrętu, który może wymagać kalibracji .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Niby na wszystkich stacjach mowili, ze auto OK, a jak sie okazuje nie tylko mnie trapi ten problem, wiec moze jeszcze cos innego, bo nie chce myslec, ze byl kopniety i zle zlozony. Tak mysle jeszcze co mi sie przypomnialo. Mechanik ostatnio podniosl auto i prawym przednim kolem (nie kierownica) poruszal prawo lewo i tak jakby tam jakis luz moze byl, bo cos mu niby za bardzo latalo czy stukalo ,ale w koncu powiedzial, ze to jest OK. Mozliwe, ze sworzen jest jeszcze dupniety? Mimo, ze mechanior twierdzil, ze raczej w porzadku?Aby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, zawieszenie sie najlepiej sprawdza na szarpakach, na spokojnie, a rekami to mozna sobie "wstepnie sprawdzic" w czasie jazdy działaja wieksze siły na koło niż "ręka". Na szarpaki nie polecam za czesto jezdzic bo nie sa zdrowe dla zawieszenia.
Na sciaganie może wpływac:
1) kąty PK (pochylenia koła), WSZ (wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) mówi on o tym ktore koła wzgledem drugiego jest cofnięte.
2) cisnienie w oponach i tu nie polecam wskazówkowych ciśnieniomierzy (chyba że jakies z wyższej półki a ta zaczyna sie za samo urzadzenie 1 tyś zł+ za sam pistolet)
3) wysokosc samochody i róznica miedzy lewa a prawa strona tzn: mierzone na jak najlepiej wypoziomowanym podłożu (np: parking podziemny w jakims super-markecie) od od krawedzi błotnika, do połowy felgi <--do połowy znaczka na feldze.
4) układ napedowy tzn skrzynia biegów tez moze powodowac jednostronne sciaganie
5)nierowno zużyte opony tez powoduja, albo opony z róznych roczników( moze byc ciut inna twardosc , mieszanka)
Jest jeszcze bardzo wiele czynników które mozna by było wymieniac, natomiast sama ZBIEZNOSC nie powoduje sciagania, bo zbieznosc rozchodzi sie na dwa koła równomiernie np: prawe koło +0.05 a lewe -0.02 wyrówna sie na obu do około +0.01.
Komentarz
-
-
może być jeszcze taki myk że jak masz za mocno naciągniętą linke od ręcznego to może ci minimalnie hamować jedno tylne koło i też będzie ściągać, u mnie tak było po wymianie jedej linki hamulca ręcznego :wink:
odnosnie skręconej kierownicy to już robiłem kilka razy geometrię kół w róznych okolicznosciach i serwisach i za każdym razem mam minimalnie skeconą kierownicę jak nie w jedną to w druga stronę, patent jest tylo jeden, trzeba samemu ustawić kierę i wtedy ją zablokować :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Rekin Chlebojad, wszystko o czym piszesz mam sprawdzone nawet kilka razy katy, cisnienia opony nowki, wysokosci i jest OK. Tak mysle, ze jakby jakis hamulec nie odbijal do konca to kolo by sie gorzej krecilo na podnosniku. A u mnie szfa gra. Jedynie to, ze to prawe przednie sobie troche lata, ale bylem na szrpakach jakis czas temu i niby, ze OK. Nie wiem na razie bede myslal, pozniej pewnie sklonie sie na wymiane tych sworzni. Autkiem myka sie fajnie ,ale jak puszcze kiere to nie zawsze, ale czesto auto w prawo
[ Dodano: Sro 29 Cze, 11 07:18 ]
A z ta skrzynia to na jakiej zasadzie moze sciagac?
[ Dodano: Sro 29 Cze, 11 07:20 ]
A zbieznosc wedlug podwojnych badan w dwoch firmach mam w +0,5 i +0,5. Sęk w tym, ze to nie zawsze sie dzieje z tym sciaganiem (WYKLUCZAM NIEROWNOSC DROGI)Aby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
»tyle Kolego, ze jade sobie prosto i puszcze kierownice. Normalnie w poprzendich autach auto dalej jechalo prosto z wyjatkiem jakis wiekszych nierownosci. A tu raz jedzie prosto a innym razem jak puszcze kierownice jadac prosto to gwaltownie jedzie do prawej
[ Dodano: Sro 29 Cze, 11 09:56 ]
theOne, przyznam, ze troche zagmatwana ta Twoja wypowiedz. Nie wiem jak T, ale ja sprawdzam obierajac prosty tor jazdy i puszczajac nam oment kierownice. Jesli sciaga i poprawe do prostego toru i puszcze i znow sciaga to cos mi tu nie gra. Jedno pytanie!!! Mozem i odpowiesz. Bylbym wdzieczny, czy zuyty sworzen musi pukac czy niekoniecznie? Bo przeciez kolo nie powinno sie ruszac jak sie nim na podnosniku prawo lewo zrobi i gora dol, prawda? Ale stukow nie mam. A na szarpakach bylem. Sam nie wiem, ale dizeki za pomocAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Zużyty sworzeń nie musi pukać. Ja kiedyś miałem podobnie ale w mercedesie w124 z tym, że ściągał raz w lewo raz w prawo a innym razem wcale. Wymieniłem całe zawieszenie, robiłem amory, zbieżności itp. Nic nie pukało a było źle. Jak zmieniłem sworznie to było zdecydowanie lepiej. Trochę się bujał dalej ale to chyba ze względu na wiek i przebieg ale po wymianie sworzni była duża poprawa.Kiedyś były Octavie. Obecnie Toyota Auris TS FL 1.6 Valvematic i Toyota Yaris III 1.0 VVTi.
Komentarz
-
-
Dzieki Philu, no ja juz wymienilem opony 4 sprezyny, koncowki, gumy i nic nie puka tylko go czasem ciagnie do tej nieszczesnej prawej. Zostaly mi jeszcze te sworznie. Auto niby nie bite, z polskiego salonu, osie wyszly dobrze, na wyglad tez w zakamarkach zadnych sladow, wiec moze to rzeczywscie ten sworzen, ktorym nie do szalu doprowadza. No to sprobuje te sworznie, tym bardziej, ze to az takie drogie stosunkowo nie jestAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, niech ci zerobią korektę na zbieżności w lewą stronę to wtedy nie bedzie ściągaćsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, tyle że zbieznosc nie ma nic do sciagania chyba że wyglada tak NP: lewe +0.25', prawe -0.20', to wtedy moze sciagac troszke ale i tak sie wyrówna a co najwazniejsze bedzie wtedy napewno ciąc opony.
Jesli chodzi o sama zbieznosc jeszcze to duży wpływ na prowadzenie a własciwie bezwzgledny ma tylna oś pojazdu.(zbieżnosc i jej kąty) w O1 mozna zbieznosc podregulowac lekko na srubach, a do reszty parametrów sa specialistyczne śruby i podkłądki korekcyjne, wiec nie ma samochodu i parametru którego nie da sie ustawic, zalezy to tylko od tego czy ktos chce ingerowac w swoje auto dodatkowe czesci nie przewidziane przez producenta pojazdu. Nie mowie że w Skodzie to wystepuje ale dałem jako przykład do sciagania jednostronnego.
Cubarius, a o ta skrzynie chodziło mi jesli sie nie myle o mechanizm roznicowy i jedna pół oś kreci sie szybciej a druga normalnie. Spotkałem sie czyms takim u znajomego Mistrza serwisu w ASO Fiat w Fiacie Bravo 1.9 JTD.( rok chyba 2008), i usterka została uznana, chodz ASO wymieniało wszystko po kolei.
Komentarz
-
-
A troche nawroce.... Jesli sworzen walniety prawy to moze sciagac w prawo? Laik jestem, wiec pytam Reszta jest OK .Ewentualnie ten sworzen. Tak mysle, ze skoro walniety to kolo moze nie trzymac do konca wyznaczonego toru jazdy i raz moze sciagac, a raz jak sie dobrze ustawi jesdzie prosto? PRAWDA?
[ Dodano: Sro 29 Cze, 11 14:15 ]
A jeszcze pytanie z innej beczki Jesli zwracacie sie do kogos to macie pogrubiony nick tej osoby. To mozna automatycznie jakos czy pogrubiacie sami heheheh tylko sie nie smiejcieAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, jesli sworzen walniety to bedzie sciagac bo koło przod koła(czyt: czesc wysunieta do przodu samochodu) bedzie uciekac w bok przy jezdzie na wprost. Zbieżnosc lub rozbieznosc wywodzi sie to z tąd, koła w O1 i O2 ustawia sie na zbieżne ze wzgledu na to że drazki kierownicze znajduja sie za połośią napędową , wiec przy przyspieszaniu dąża do zblizania sie do siebie i koła z " / \ " robia sie takie " II " , wprzypadku gdy drazki znajduja sie przed połośka auto ustawia sie na tzw "0" albo rozbieznie i jest sytuacja odwrotna. W twoim przypadku jesli sworzen jest walniety to koło jedno jest " I" a drugie "/" <---jesli sciaga wprawo, tam naprawde bardzo mało potrzeba żeby było zle, przy kompletnie "rozłupanym sworzniu" koło by "chrupało" a i przy chamowaniu i przyspieszaniu by dobrze ciagneło na lewo lub prawo. i dotego oponka od wewnatrz zdarta do zera, podobnie jak przy uszkodzonej tulei metalowo-gumowej w wachaczu.
Sorki za ORT.
Komentarz
-
-
Rekin Chlebojad, aaaaa no i jestem madrzejszy juz. A mozliwe jest ustawienie w takim przypadku zbieznosci? Bo generalnie mowia mi w zakaldzie, ze zbieznosc jest ok. Mi nic nie chrupie, ale moj mechanior krecac kolem mowil, ze ma troche luzu Dzieki A nie sciaga caly czas tylko raz tak raz nie nie ma reguly. Im wieksze predkosci tym bardziej sciagaAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, powiem ci że jesli swożen jest troche "rozlatany" to zbieznosc teoretycznie da sie ustawic jednak koło i tak bedzie uciekac. To jest podobnie jak z tuleja gumowo metalowa tył (w przednim wachaczu) niby jest cała nie naderwana a jednak bardziej miekka od drugiej strony. Jesli cie swożen "gryzie" leć, wymien i zobacz jaki rezultat, wez pod uwage tez czy czesci w zawieszeniu masz ORI lub tez dobrej marki czy cos Made in Rzemiosło. Jesli im wieksza predkosc tym bardziej sciaga moze to własnie oznaczac uciekanie któregos koła. Tu naprawde można wrozyc z kart, jesli sie tego nie widzi na własne oczy.
Komentarz
-
-
No i o takie wytlumaczenie mi chodzilo. Ze tak kolokwialnie powiem "na chlopski rozum". Ja wlasnie takie odczucia mam, a TyRekin Chlebojad utwierdziles mnie, ze moze jakies tam ziarno prawdy w tym moze byc. Wiem, ze poki sie nie widzi nic sie nie poradzi na czuja. Zapytm tego mojego majstra i niech zrobi Jeszcze raz wielkie dzieki za lopatologiczne rozgryzienie mojego problemuAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Koledzy - ostrożnie , ale chyba mogę odtrąbić sukces z moim "zboczeniem w prawo".
Otóż w piątek byłem na przeglądzie w INTER-AUTO w Krakowie na Zakopiańskiej i zgłosiłem do zlecenia nurtujący i irytujący nas problem.
Po 2 godzinach octa była po przeglądzie (30 tys) i z naprawioną usterką! Wykluczając naturalne lekkie (podkreślam lekkie) zbaczanie z trasy wynikające z profilu drogi - jest OK. Niestety nie wiem, co robili - nie bardzo chcieli się przyznać. Ale obiecali, że jeżeli zjawi się ktoś z OCP z tym samym problemem to pomogą :szeroki_usmiech
Dla mocno zainteresowanych - dzwońcie do P. Michała Kwaśnego w tym serwisie (12) 26-01-640 i pytajcie o czarną octę z OCP która była na przeglądzie w piątek. Myślę, że przyciśnięty do muru wyjawi "tajemniczą naprawę".
Pozdrawiam i mam nadzieję, że wkrótce zamkniemy temat z braku nowych wpisów :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
A ja mam takie pytanko tez związane z tematem kierownicy, ostatnio usłyszałem od szpeca od VW że podobno jak jest wpomaganie elektryczne z tymi silniczkami etc to oprócz gemetrii należało by tez podłaczyć autko do komputera i cos tam kalibrowac z kierownicą itp.....temat akurat dotyczył pasata w którym po ustawieniu geometrii niby wszystko jest ok ale właścicel skarży sie na ciagłą podświadoma walkę z samochodem w czasie jazdy do tego stopnia ze po dłuzszej trasie bolą go nadgarstki :shock: :roll:
Komentarz
-
-
Skoro mowa w temacie o zbieżności, kątach itp to podepnę sie pod temat, ostatnio ustawiałem u siebie zbieżność kół, zaznacze że auto mam obniżone o 30mm, gość w serwisie odpalił sprzęt a tam kilka modeli octavii i teraz nasuwa sie pytanie czy zbieżnosci i kąty powinny byc ustawione jak na mój model przystaje czy powiedzmy jak octavia rs gdzie od seryjnego mojego zawieszenia jest 12mm niższa? A może powinien jeszcze inaczej ustawić zawieszenie? :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazNie ma chyba takiego parametru geometrii który zmieniłby się po obniżeniu zawieszenia. Natomiast założenie dystansów czy felg o innym ET zmienia promień zataczania ale to i tak parametr niemierzalny na geometrii . W sumie wartości referencyjne powinny być przyjęte takie jak do Twojego modelu.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz